Terenowa Rada ds. społecznej readaptacji i pomocy skazanym

INAUGURACYJNE POSIEDZENIE RADY TERENOWEJ DO SPRAW SPOŁECZNEJ READAPTACJI I POMOCY SKAZANYM

Czytaj więcej...

Standardy Obsługi Interesanta

Wdrożenie standardów i procedur obsługi interesanta w sądach powszechnych



Standardy obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym oraz katalogi usług, karty usług zostały zaprojektowane, opracowane i udostępnione przez Ministerstwo Sprawiedliwości w celu wprowadzenia rozwiązań ułatwiających komunikację obywatela z wymiarem sprawiedliwości i uproszczenie świadczenia usług interesantom.


W ramach standaryzacji zostały wdrożone we wszystkich sądach jednolite wytyczne dotyczące postępowania podczas obsługi interesanta, a także w zakresie informacji udzielanych w określonych rodzajach spraw, z którymi interesanci najczęściej przychodzą do sądu, przyczyniającsię do podniesienia jakości usług świadczonych przez sądy.


Dodatkowo Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło dedykowany portal internetowy poświęcony standaryzacji, na którym obok informacji dotyczących określonych kategorii spraw – kart usług, zostały zamieszczone edytowalne wzory wniosków i pism możliwych do wykorzystania przez interesantów. Portal Wdrożenie Standardów Obsługi Interesanta dostępny jest pod adresem: https://wsoi.ms.gov.pl/


Usługi to wybrane rodzaje spraw z zakresu prawa cywilnego, karnego, rodzinnego, nieletnich, gospodarczego, pracy i ubezpieczeń społecznych, z którymi interesanci najczęściej zgłaszają
się do sądów.
Poszczególne rodzaje spraw zostały opisane w odpowiedniej karcie usługi. Karta usługi dla interesanta to informacja wskazująca, który sąd i wydział jest dla sprawy właściwy, w jaki sposób zainicjować konkretną sprawę, jakie złożyć dokumenty, w jakim terminie należy je złożyć, w jakiej wysokości wnieść opłatę, jakie wzory i formularze zastosować.


Karty usług wraz z wzorami pism są dostępne:

Jednym z elementów wdrożonych standardów w sądach powszechnych jest monitorowanie jakości obsługi interesantów. Dążąc do zapewnienia jak najlepszej jakości obsługi interesanta w tutejszym sądzie, w imieniu kierownictwa sądu zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie anonimowej ankiety oceny satysfakcji interesanta. Wyrażone uwagi i opinie pozwolą wyjść naprzeciw Państwa oczekiwaniom, a tym samym przyczynią się do doskonalenia jakości obsługi interesanta w sądach.


Ankieta oceny satysfakcji interesanta jest dostępna:

  • w wersji papierowej w siedzibie sądu,
  • w wersji elektronicznej w zakładce - Ankieta

Zachęcamy również do zapoznania się z pozostałymi informacjami zamieszczonymi
na portalu Wdrożenie Standardów Obsługi Interesanta

Wybory ławników na kadencję 2024-2027

Uprzejmie informujemy, że z końcem bieżącego roku upływa kadencja ławników wybranych na kadencję 2020-2023. Przy wyborach ławników zastosowanie mają przepisy art. 158 Rozdziału 7 ustawy z dnia
27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2023.217 t.j.) – dalej usp.

Czytaj więcej...

Sprawozdania finansowe

 

Sprawozdania finansowe za 2018 rok

Sprawozdania finansowe za 2019 rok

Sprawozdania finansowe za 2020 rok

Sprawozdania finansowe za 2021 rok

Sprawozdania finansowe za 2022 rok

Sprawozdania finansowe za 2023 rok

Informacje dla kandydatów na mediatorów

Mediatorów wpisuje i skreśla Prezes Sądu Okręgowego w Białymstoku.

Dokumentację w przedmiocie wpisania na listę mediatorów składa się w Oddziale Administracyjnym Sądu Okręgowego w Białymstoku - pokój A-119 lub za pośrednictwem poczty na adres:

Prezes Sądu Okręgowego
w Białymstoku
ul. M. Skłodowskiej-Curie 1
15-950 Białystok

Koordynator do spraw mediacji - SSO w stanie spoczynku Joanna Dorota Toczydłowska
Pokój: A120
Godziny urzędowania: wtorki i czwartki w godzinach 10.00-13.00
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon:  85 7459 358 lub 85 7459 333

Osoba do kontaktu: Izabela Orciuch - specjalista ds. administracyjnych, tel. 85 7459 245adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W przypadku, gdy składane są kserokopie dokumentów, należy przedstawić oryginały tych dokumentów do potwierdzenia zgodności lub przedłożyć dokumenty urzędowo potwierdzone.

Czytaj więcej...